وام ازدواج,استخدام بانک,تسهیلات بانک,بانک تو,اخذ وام

امروز ، ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

فهرست کاربری

معرفی بانک سپه

معرفی بانک سپه

 

وبسایت بانک سپه

w w w.b a n k s e p a h.i r

معرفی بانک سپه

تاریخچه نخستین بانک ایرانی


تصویر شعبه مرکزی بانک سپه - تهران، میدان امام خمینی(ره)     در آغاز سال 1304 شمسی که هنوز آرامش در سراسر کشور و فعالیتهای عمومی در شئون مختلف اجتماعی محسوس نشده بود و تاثیر شگرف عوامل اقتصادی و بازرگانی در حیات سیاسی مملکت نمودی نداشت. اولین بانک ایرانی با سرمایه 3,883,950 ریال در محلی محدود – چند باب مغازه – تاسیس شد و در 24 اسفند همان سال اولین شعبه بانک سپه در شهر رشت افتتاح گردید.
     و اکنون بانک سپه با بیش از 80 سال (بیش از سه ربع قرن) تجربه به عنوان یکی از مهمترین نهادهای مالی و اقتصادی کشور با حدود 1800 شعبه توانسته با جذب سرمایه های سرگردان جامعه و سوق دادن آن بسمت فعالیتهای مولد اقتصادی در جهت تحقق اهداف اقتصادی کلان کشور مشارکتی موثر و مطلوب داشته باشد.
     در عرصه بین المللی نیز با ایجاد واحدهای بانکی در کشورهایی چون آلمان، ایتالیا و فرانسه و همچنین بانک بین المللی سپه انگلستان، در ارائه خدمات بانکی از جایگاه ارزنده ای برخوردار است.
     از اهم فعالیتهای بانک سپه در عرصه بین المللی میتوان به خدماتی از قبیل افتتاح انواع حسابهای سپرده، انجام امور حوالجات ارزی، گشایش اعتبار اسنادی، ابلاغ اعتبارات اسنادی، پوشش اعتبارات اسنادی، تایید اعتبارات اسنادی، صدور ضمانتنامه ارزی، ... اشاره نمود.
     مطالب فوق تاریخچه مختصری بود از این بانک کهن ایرانی، اما در این برهه زمانی که سرعت چرخه سازندگی در سراسر جهان، نیاز به حضور بانکها را هر روز افزایش میدهد، طبیعتا با گسترش توان اقتصادی ملل مختلف در پهنه گیتی، نیاز به سیستم بانکی کارآمد و پویا بیش از پیش احساس میشود.
 


پيام مديرعامل به همكاران و مشتريان بانک سپه     
    
چاپ
 
                                                                                                                               بسم الله الرحمن الرحیم

      به بهانه 90سال مجاهدت ستودنی
 
     چهاردهم اردیبهشت ماه 1393، آغاز نودمین سال فعالیت نخستین بانک ایرانی بر همه هم وطنان و همکاران ارجمند و فرهیخته مبارک باد.
     اینک که در آستانه شروع دهه ای دیگر از فعالیت بانک سپه در عرصه اقتصادی قرار داریم جا دارد تا یادی کنیم از مجاهدتها، ایثارگری ها و تلاشهای بی وقفه همکارانم، همکارانی که از اولین روزهای شروع فعالیت این بانک کهن تمام تلاش و عزم خود رابرای اعتلای هر چه بیشتر اولین بانک ایرانی، بانکی که با سرمایه های اندک ولی با برکت هم وطنان گرامی پای در عرصه اقتصادی گذاشت بکار گرفت. بدون شک اگر نبود این تلاش و فداکاری امروز اقتصاد کشور جای خالی بانک سپه را بیش از پیش احساس می کرد. خاضعانه و صمیمانه از این تلاش تشکر می کنم. زمانی که بازار پولی و اقتصاد کشور صحنه تاخت و تاز بیگانگان بود، اقتصاد کشور شاهد تولد بانکی بود که با توان و سرمایه های ریز و درشت هموطنان گرامی پا به عرصه اقتصادی گذاشت تا به آنان بفهماند مردم این مرز و بوم اگر اراده کنند بدون وجود آنان هم می تواند حضوری اثرگذار در عرصه داخلی و بین المللی داشته باشد. این حضور پر برکت طی سالیان متمادی آثار برکات فراوانی برای اقتصاد این کشور به همراه داشت که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
   - مشارکت حقوقی و مدنی در ایجاد 29 واحد تولید سیمان به ظرفیت 36 میلیون تن در سال معادل 50 درصد تولید کشور.
   - مشارکت حقوقی و مدنی در ایجاد 2 واحد بزرگ تولید کننده سنگ آهن به ظرفیت 11 و 8.5 میلیون تن و در مجموع کمک به ایجاد بالغ بر 60 درصد ظرفیت تولید سنگ آهن کشور.
   - مشارکت حقوقی و مدنی در ایجاد بیش از 15 واحد تولید گندله، آهن اسفنجی، شمش و مقاطع فولادی به ظرفیت 8 میلیون تن.
   - سرمایه گذاری در طرح های صنعتی، کشاورزی و معدنی همچون صنایع هلیکوپتر سازی و مترو.
   - عاملیت خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی همچون گندم، برنج و چای طی 4 سال متوالی و اجرای آن به بهترین شکل و کسب رضایت کامل کشاورزان زحمت کش.
   - صنایع پتروشیمی، نفت، گاز و صنایع نیروگاهی.
   - کمک به نوسازی بافت های فرسوده کشور و کسب رتبه اول در این خصوص بین شبکه بانکی.
   - ورود به طرحهای استراتژیک و مهم کشاورزی و صنایع تبدیلی آن از محل صندوق توسعه ملی.
     موارد یاد شده تنها گوشه ای از تلاشهای این بانک کهن در راستای اهداف کلان و استراتژیک اقتصادی کشور است. این حضور بدون شک در روح و جان و دل و ذهن همه مردم عزیز کشورمان خصوصاٌ فعالان اقتصادی حک شده است.
     ایمان دارم با وجود همکاران تلاشگر و فرهیخته خود در بانک سپه این نقش آفرینی بیشتر و اثرگذارتر از گذشته خواهد شد و اقتصاد کشور بیش از گذشته این حضور پر برکت و اثرگذار را در بخش های مختلف حس خواهد کرد. تلاشهای ماههای اخیر نیز به خوبی بیانگر این مطلب است.
     اینجانب و همکاران شما در هیأت مدیره بانک نیز تمام تلاش و همت خود را برای فراهم کردن زمینه های لازم جهت داشتن بانکی مقتدر تر از گذشته بکار گرفته اند. تلاش بی وقفه و همه جانبه برای افزایش سرمایه بانک از طریق رایزنی های فراوان با مسئولین مربوطه و به نتیجه رسیدن این تلاشها، دیدار با مقامات عالی رتبه کشوری در قوای سه گانه به منظور هموارتر کردن حضور مقتدرانه بانک در عرصه کلان اقتصادی، تشکیل کمیته ویژه رفع تحریمهای بانک، تلاش برای ارتقای وضعیت معیشتی همکاران، توجه ویژه به فرهنگ مشتری مداری، توجه ویژه به بانکداری متمرکز و برنامه ریزی برای بهترین شدن در این خصوص، تبدیل کردن بازاریابی به یک جریان عمومی در بانک، افزایش میزان اعتبار دهی و ارائه تسهیلات بیشتر به مردم، گسترش قابل توجه ارتباط بانک با صندوق توسعه ملی و ارائه بیش از 5.5 میلیارد دلار تسهیلات از این محل برای پرداخت به بخشهای مختلف اقتصادی از جمله صنعت، معدن و به ویژه کشاورزی، تشکیل کمیته ویژه اقتصاد مقاومتی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در این خصوص، همه و همه در همین راستا و به منظور فراهم کردن شرایط برای حضور مؤثرتر و اثرگذارتر بانک و نیل به جایگاه واقعی خود در بازار پولی و صحنه کلان اقتصادی صورت گرفته است.
     به شما همکاران گرامی و فرهیخته تبریک می گویم که علی رغم شرایط سخت سالهای اخیر ناشی از رفتارهای دور از قانون استکبار جهانی خوش درخشیدید و همچون گذشته با تلاش مضاعف و کوشش طاقت فرسا به جهانیان ثابت کردید هیچ چیز نمی تواند مانع عزم و اراده پولادین شما باشد. شک ندارم در آستانه نودمین سال تلاش بانک که توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ مزین شده، با عزم و اراده جهادی خود برگ زرین دیگری بر تاریخ پر افتخار بانک سپه خواهید افزود. به مردم ایران عزیز تبریک می گویم. به مردمی که طی این سالها همواره کنار ما بودند و با همراهی خود باعث شدند این نهال نو پا طی سالیان متمادی با تجربه ای گرانبها به درختی تنومند و استوار در عرصه اقتصادی تبدیل شود. درختی که با سرمایه های متبرک تک تک هموطنان عزیز ایجاد شد و متعلق به آنان است. در واقع باید تأسیس و تولد بانک سپه را تبلور اراده ملی و خواست و عزم مردم کشور عزیزمان دانست و گرامی داشت.
     موفق باشید و سربلند.
 
                                                                                             سید کامل  تقوی نژاد



اهداف، مأموریت و چشم انداز بانک     
    
چاپ
 
چشم‌انداز بانک سپه


کسب این امتیاز که انتخاب اول مشتریان باشیم.
 
 
مأموریت بانک سپه


بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی تلاش می‌کند تا با تکیه بر دانش و تجربه بانکی گسترده در ورود به عرصه‌های نوین بانکی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و زیربنایی در ایران و بازارهای بین‌المللی در اعتلای نظام اقتصادی کشور فعالانه مشارکت کند.
بانک سپه، رشد و تعالی خود را در بیشینه‌سازی منافع مشتریان و بانک، پیشرویی در ارائه محصولات و خدمات متنوع و نوین، مدیریت بهینه تجهیز و تخصیص منابع به پشتوانه توسعه سرمایه انسانی و نهادینه‌سازی رویکردهای نوین مدیریت علمی و حرفه‌ای در بانک می‌داند.
این بانک با پایبندی به اصول بانکداری بدون ربا، اصول حرفه‌ای مشتری‌مداری و اطمینان در اجرای اصول امنیت اطلاعات در امور بانکی و حمایت از ارتقای سطح رفاه جامعه، درصدد ایجاد تصویری مثبت و مطلوب در اذهان عمومی است.
 
 
ارزش‌های محوری بانک سپه


 - اعتلای بانکداری اسلامی و تقید به احکام شریعت (عقود)
 - عدالت محوری و رعایت انصاف
 - حفظ کرامت و منزلت انسانی
 - پایبندی به اخلاق حرفه ای، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی
 - مشاور امین مردم و مشتریان
 - رضایتمندی و خشنودی مشتری
 - کارگروهی و مشارکت جمعی
 - سرعت، دقت و کیفیت در ارائه خدمات
 - روزآمدی، نوآوری و رقابت‌پذیری
 - امنیت و حفظ اسرار مشتریان
 
    
    
          
    مدیریت راهبردی بانک سپه     
    
چاپ

 
چاپ
 
 دریافت اطلاعات مدیریت راهبردی در بانک سپه
 


 منشور اخلاقی کارکنان بانکها     
   
 
به نام خدا
 
منشور اخلاقی کارکنان بانکها


مشاهده تندیس منشور اخلاقی کارکنان بانکها       با یاری گرفتن از پروردگار توانا و به منظور ارزش آفرینی برای مشتریان و کلیه ذینفعان نظام بانکی، با عزمی مشترک و براساس اصول همدلی و همکاری، منشور اخلاقی زیر، مورد توافق قرار گرفت:
  ما کارکنان بانکها اعتقاد داریم که وقت شناسی، وظیفه شناسی، آراستگی ظاهر، حذف تشریفات زائد، شفافیت در اطلاع رسانی و صداقت و امانتداری از مهمترین وظایف ما هستند.
  ما کارکنان بانکها اعتقاد داریم که رعایت عدالت در چارچوب قانون عملیات بانکداری بدون ربا و پرهیز از هر گونه تبعیض در ارائه خدمات و اعطای تسهیلات، همواره باید سرلوحه کار تمام کارگزاران نظام بانکی، در سراسر کشور باشد.
  ما کارکنان بانکها اعتقاد داریم که باید در ارائه خدمات به مشتریان، بهترین، مناسب ترین و دقیق ترین روشها را انتخاب نموده و برای بهبود مستمر فرایندهای ارائه خدمات، تلاش نماییم.
  ما کارکنان بانکها اعتقاد داریم که باید در ترویج فرهنگ تکریم و پاسخگویی صادقانه به مردم پیشگام بوده و الگویی موفق از کار گروهی و مشارکت جمعی را در انجام وظایف مان، ارائه دهیم.
  ما کارکنان بانکها اعتقاد داریم که استفاده از فناوری های روز بانکداری الکترونیکی، کلید اصلی ارائه خدمات روزآمد و استاندارد به مشتریان بوده و در این مسیر باید به شکلی عمل کنیم که مشتریان، کمترین نیاز را برای مراجعه به شعب بانک ها، داشته باشند.
  ما کارکنان بانکها اعتقاد داریم که انتظارات، توقعات، نیازها و شکایات مشتریان، فرصتهای راهبردی برای بالندگی و بهسازی فرایندهای درون سازمانی برای ما فراهم آورده و ارزش آفرینی بیشتر و موثرتر برای مشتریان را به همراه دارد.
  ما کارکنان بانکها اعتقاد داریم که کلیه اطلاعات مشتریان محرمانه بوده و امر حفظ و نگهداری آنان منطبق با مقررات و قوانین کشور، هیچ گاه نباید مورد کم توجهی قرار گیرد.
  ما کارکنان بانکها اعتقاد داریم که استمرار یادگیرندگی و دانش افزایی به توانمندسازی ما منجر شده و در ارتقای کمی و کیفی خدمات، نقشی غیر قابل انکار خواهد داشت.
  ما کارکنان بانکها اعتقاد داریم که رفع نیازهای مشتریان در محیطی امن، آرام و آراسته همراه با متانت و خوشرویی، از اصلی ترین وظایف ما بوده و برای تحقق این هدف، نباید از هیچ تلاش فروگذار کنیم.
  ما کارکنان بانکها اعتقاد داریم که احترام و رعایت انصاف در قبال رقبا ضروری بوده و رقابت، باید با رعایت اصول اخلاق حرفه ای و اخلاق کسب و کار، انجام پذیرد.
  ما کارکنان بانکها اعتقاد داریم که تعهد کامل به مقابله با عملیات پولشویی و تامین مالی تروریستی، براساس اصل شناخت مشتریان ضروری بوده و برای حفظ منافع متعالی و بلند مدت کشور، باید حداکثر تلاشمان را در این مسیر، به کار گیریم.
  ما کارکنان بانکها اعتقاد داریم که ایفای نقش و مسئولیت های اجتماعی در روند انجام کلیه فعالیتها ضروری بوده و باید به نحوی عمل نماییم که فعالیت هایمان، توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی کشور را، به دنبال داشته باشد.
  ما کارکنان بانکها بر این باوریم که مشتریان، سهامداران و دیگر ذینفعان، شرکای تجاری بانک بوده و باید با ارائه خدمات مناسب و ارزش آفرینی برای آنها، تحکیم روابط و حصول منافع مشترک را، امکان پذیر سازیم.
 
 
از خداوند بزرگ می خواهیم که ما را در جهت تحقق اهداف بلند نظام بانک و رعایت کامل اصول اخلاقی برشمرده شده در فوق، موفق بدارد.

منبع:بانک سپه
    

یادداشت ها

مصاحبه ها

اخبار رسانه ها

استخدام بانک
استخدام بیمه

نظرسنجی

نظر شما در باره یکسان سازی نرخ سود بانک ها چیست؟

خوب است

خوب نیست

فرقی نمی کند

نمایش نتایج نظر سنجی